Myśląc o Wielkiej Mecie

Czy ja naprawdę muszę zejść?

Będąc w kwiecie wieku nie mam powodów by przygotowywać się na  moment, w którym zamelduję się na Wielkiej Mecie. Za trzydzieści pięć lat, gdy zbliżę się już do obecnej granicy przeciętnej długości życia, technologia druku 3D komórkami macierzystymi (bioprinting) będzie już tak rozwinięta, iż nie będę się musiał szykować na finisz przez kolejne 100 lat lub dłużej.

A jednak… czy aby na pewno nie? Bioprinting bioprintingiem, ale skoro – jak twierdzi Nietzsche – nawet Bóg zaliczył zejście, to dlaczego nie miałbym i ja? Z drugiej strony, skoro Elvis żyje, to dlaczego ja miałbym nie żyć? Być może okaże się, że w życiu pewne są tylko podatki?

Załóżmy, że jednak tak…

Na potrzeby niniejszego wpisu przyjmijmy, że będąc w kwiecie wieku,  nagle i niespodziewanie przetnę wstęgę życia, nie doczekawszy złotych czasów bioprintingu.

Przypuszczam, iż moja żona będzie zbyt roztrzęsiona by samodzielnie uporać się z wszystkimi formalnościami wynikającymi z mojego zakończonego biegu. W kwestiach podstawowych (organizacja pochówku i stypy) pomogą jej rodzice. Co jednak ze szczegółami takimi jak wykupienie nekrologu w lokalnej prasie? Prawdopodobnie będę zmuszony do chwilowego powrotu z zaświatów, by samodzielnie zabezpieczyć przestrzeń ogłoszeniową w mediach. Rozmowę z redaktorem od nekrologów wyobrażam sobie następująco:

Ja: Dzień dobry, zmarła najbliższa mi osoba. Chciałbym wykupić nekrolog.
Redaktor: Moje najszczersze kondolencje.
Ja: Dziękuję. Czy z najszczerszymi kondolencjami łączy się jakaś zniżka?
Redaktor: Niestety, ale nie jestem upoważniony do udzielania zniżek. Jeśli jednak pan sobie życzy, to możemy zmniejszyć liczbę słów, co wpłynie na obniżenie ceny nekrologu.
Ja: To może niech będzie tak: „Ireneusz Lejczak umarł.”.
Redaktor: Przykro mi, ale dla nekrologów przewidziany jest minimalny limit długości, wynoszący dwadzieścia słów.
Ja: Czy spójniki i przyimki proste wliczane są do tego limitu?
Redaktor: Nie.
Ja: Hmm,  no to niech będzie: „Ireneusz Lejczak umarł. Sprzedam kolekcję książek Piaseckiego, Dicka, Mackiewicza i McCarthy’ego. Trzydzieści sześć w twardej oprawie i dziewiętnaście w miękkiej. Wszystkie z wyraźnymi śladami użytkowania.”

Pozytywne skutki

Jako wieczny optymista wolę myśleć  o pozytywnych aspektach mojej śmierci. Optymistycznie zakładam, że mimo wszystko trafię do Nieba. Tam wystaram się o angaż na stanowisku Anioła Stróża mojej ukochanej córki (w liście motywacyjnym podkreślę kilkuletnie doświadczenie w pracy na identycznym stanowisku oraz ogromny entuzjazm i determinację, podsycane miłością do wykonywanego zawodu). Odprowadzając córeczkę do przedszkola lub na plac zabaw, nie przegapię nawet jednego uśmiechu, który zagości na jej twarzy… coś czego za życia nie jestem w stanie osiągnąć.

Moja śmierć może być pozytywnym przeżyciem dla niektórych byłych współpracowników. Oto przykładowe reakcje, jakich się spodziewam po tym jak informacja o mojej śmierci trafi do mainstreamu:

Paweł: Słyszałeś, że Irek umarł?
Michał: Tak, żałuję że to się stało tak nagle.
Paweł: Dlaczego? Przecież go nie znosiłeś.
Michał: No właśnie, wolałbym żeby się dłużej pomęczył.

***

Kuba: Słyszałeś wieści?
Maciek: Tak, właśnie w tej sprawie do ciebie przychodzę.
Kuba: Mów.
Maciek: Mogę dostać jego MacBooka Pro?
Kuba: Daj spokój stary, nie minęło jeszcze dwanaście godzin od jego śmierci, a ty już chcesz przejąć jego służbowego laptopa?
Maciek: Taa, wiem że to trochę nietaktowne, ale jeśli go sobie nie zaklepię od razu, to dostanie go ktoś inny.
Kuba: Dobra, umówmy się tak: jeśli uda ci się go odzyskać z jego domu, to załatwię ci żebyś mógł na nim pracować.
Maciek: Świetnie, umowa stoi.

***

One thought on “Myśląc o Wielkiej Mecie

  1. Haha, masz znakomite poczucie autoironicznego, czarnego humoru. Dodałam bloga do ulubionych. Pozdrawiam i czekam na następne wpisy 🙂

    Lubię to

Skomentuj

